Hantera medlemsskap

Ny medlem

Är du ny som Scout i Ausås scoutkår fyller du i en medlemsansökan som skickas direkt till Scouternas medlemsregister Scoutnet. Vi kommer enbart att be dig om de uppgifter som krävs för att på ett sökert sätt kunna genomföra verksamheten.
Du kommer meddelas via e-post när ditt medlemsskap är registrerat och godkänt.
Genom att skicka in din medlemsansökan godkänner du att Scouterna sparar och hanterar medlemens personuppgifter under tiden för medlemsskapet.

Fyll i ny medlemsansökan

(Information om medlemskap)

 

Uppdatera dina medlemsuppgifter

Har du flyttat och bytat adress eller fått nytt telefonnummer.
Det är varje medlems eller målsmans ansvar att uppdatera sina kontaktuppgifter i Scouternas medlemsregister Scoutnet.

Du som medlem kan själv logga in i Scoutnet och uppdatera dina uppgifter. Klicka på länken ”Har du glömt lösenord”, därefter anger du ditt medlemsnummer eller din mejladress. Följ sedan de instruktioner som ges. Om du inte har någon mejladress registrerad eller inte kan ditt medlemsnummer måste du kontakta din medlemsregistrerare för att få hjälp.

Uppdatera dina kontaktuppgifter

(Hjälpguide – Ändra medlemsuppgifter i Scoutnet)

 

Ledare administrera avdelningsuppgifter

Avdelningsledare kan administrera avdelningens medlemmar och avdelningsinformation.

Administrera avdelning (Endast ledare)

(Hjälpguide – Administrera avdelningsuppgifter)