Scoutstugan i Ausås

Vi har naturen som vardagsrum vid vår scoutstuga. Förutom stugan i Ausås har vi även ett lägerområde strax intill som ger oss möjlighet till läger och övernattningar utomhus, på hemmaplan. Vårt område är beläget på Möllebacken med utsikt över landskapet omkring oss.

Lokaler

– Stor sal med öppen spis.
– Flera mindre rum samt  toaletter.
– Kök med två spisar, två ugnar och micro. Porslin för ca 25 pers.

Övernattningsmöjligheter meds golvförläggning finns, men lokalen lämpar sig bäst för kurser och aktiviteter under dagtid. Stugan används som fritidshem under vardagar.

Lägerängar

Området i Ausås består av lägerängar i olika storlek, insprängda mellan träd och dungar. Området anlades 2003 och finns i direkt anslutning till Ausås scoutstuga med toaletter och kök. Området är avsett för tält- eller vindskyddsförläggning och har god kapacitet för små och medelstora scoutläger och övernattningar.

Uthyrning

Självklart hyr vi även ut både stugan och lägerängarna till andra kårers scoutverksamhet. För mer information och bokning, kontakta scoutstugan under dagtid: 0730-877804